• e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Balıkesir

Valilikler

T.C. SUSURLUK KAYMAKAMLIĞI
T.C. SUSURLUK KAYMAKAMLIĞI
T.C. SUSURLUK KAYMAKAMLIĞI
  • KAYMAKAMLIK
    Kaymakam Kaymakamlık Birimleri Etik Kurulu Susurluk İlçe İnsan Hakları Kurulu İmza Yetkileri Yönergesi Susurluk İlçe Protokol Listesi Tarihçe Görev Yapmış Kaymakamlar Mevzuat Kurumsal Kimlik
  • SUSURLUK
  • MAHALLİ İDARELER
    Mahalle Muhtarları İletişim Bilgileri
  • HİZMETLERİMİZ
    Hizmet Birimleri Kamu Hizmet Standartları
  • GÜNDEM
    İl Afet Risk Azaltma Planı (İRAP) Kolluk Gözetim Komisyonu Haberler Duyurular Etkinlikler Basın Açıklamaları İhale İlanları Resmi İlan Protalı
  • İLETİŞİM
°C
23
Mayıs2022
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • KAYMAKAMLIK
    • Kaymakam
    • Kaymakamlık Birimleri
      • İlçe Yazı İşleri Müdürlüğü
      • İlçe Bilgi İşlem Şefliği
      • İlçe Dernekler Bürosu Şefliği
      • İlçe Hukuk İşleri Şefliği
      • İdare ve Denetim Şefliği
      • İlçe Sosyal Etüt ve Proje Şefliği
      • Evrak Şefliği
      • İşlemler Şefliği
    • Etik Kurulu
    • Susurluk İlçe İnsan Hakları Kurulu
    • İmza Yetkileri Yönergesi
    • Susurluk İlçe Protokol Listesi
    • Tarihçe
    • Görev Yapmış Kaymakamlar
    • Mevzuat
    • Kurumsal Kimlik
      • Kaymakamlık Görselleri
      • Kaymakamlık Logosu
  • SUSURLUK
  • MAHALLİ İDARELER
    • Mahalle Muhtarları İletişim Bilgileri
  • HİZMETLERİMİZ
    • Hizmet Birimleri
      • İlçe Müftülüğü
      • İlçe Emniyet Müdürlüğü
      • İlçe Jandarma Komutanlığı
      • İlçe Sosyal Güvenlik Merkezi Müdürlüğü
      • Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı Müdürlüğü
      • İlçe Tapu Müdürlüğü
      • İlçe Kadastro Birimi
      • Gençlik Hizmetleri ve Spor İlçe Müdürlüğü
      • İlçe Mal Müdürlüğü
      • İlçe Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüğü
      • Hasan Şen İlçe Halk Kütüphanesi
      • İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
      • İlçe Sağlık Müdürlüğü
      • Devlet Hastanesi
      • İlçe Gıda, Tarım ve Hayvancılık Müdürlüğü
      • İlçe Orman İşletme Şefliği
    • Kamu Hizmet Standartları
  • GÜNDEM
    • İl Afet Risk Azaltma Planı (İRAP)
    • Kolluk Gözetim Komisyonu
    • Haberler
    • Duyurular
    • Etkinlikler
    • Basın Açıklamaları
    • İhale İlanları
    • Resmi İlan Protalı
  • İLETİŞİM
HİZMETLERİMİZ
  • Hizmet Birimleri
    • İlçe Müftülüğü
    • İlçe Emniyet Müdürlüğü
    • İlçe Jandarma Komutanlığı
    • İlçe Sosyal Güvenlik Merkezi Müdürlüğü
    • Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı Müdürlüğü
    • İlçe Tapu Müdürlüğü
    • İlçe Kadastro Birimi
    • Gençlik Hizmetleri ve Spor İlçe Müdürlüğü
    • İlçe Mal Müdürlüğü
    • İlçe Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüğü
    • Hasan Şen İlçe Halk Kütüphanesi
    • İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
    • İlçe Sağlık Müdürlüğü
    • Devlet Hastanesi
    • İlçe Gıda, Tarım ve Hayvancılık Müdürlüğü
    • İlçe Orman İşletme Şefliği
  • Kamu Hizmet Standartları

SUSURLUK TAPU MÜDÜRLÜĞÜ

Kurumu
Susurluk Tapu Müdürlüğü
 
Servis ve Bürolar
-Danışma ve Ön Başvuru Servisi                                    
-İşlemler Servisi
-Akit Odası
-Müdür Odası
 
Vatandaşın Yararlanacağı Hizmetler
-Taşınmaz mal ile ilgili aktitli ve aktitsiz işlemler (İntikal,    satış, ipotek,hibe,kat irtifakı/mülkiyeti,ifraz,tevhit,cins değişikliği, yola terk,kamulaştırma vb.)
-Taşınmaz araştırmaları
-Tüm kamu kurum ve kuruluşlarından bilgi ve belge talepleri.
 
Personel Durumu
 
Susurluk Tapu Müdürlüğü, (1)Müdür, (1)Kadastro Teknisyeni, (2) Tekniker, (4)Bilgisayar İşletmen, (1)Büro Personeli, (1)Arşiv Memuru ve (1) Yardımcı Personel olmak üzere toplam 11 (onbir) personelden oluşmaktadır.
 
 
Kurumun Tanıtımı
Müdürlüğümüz 1926 yılında hizmete başlamış olup, 30 Mart 2014 yerel seçimleri ile birlikte Büyükşehir Belediye kapsamına alınan Susurluk ilçesine bağlı 54 mahalleye hizmet vermektedir. 2017 yıl sonu itibarı ile toplam 9468 adet tapu işlemi yapılmıştır. 
 
Hizmet Standartları için Tıklayınız (https://www.tkgm.gov.tr/sites/default/files/icerik/ekleri/tapu_10.10.2017.pdf
 
Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü için Tıklayınız (https://www.tkgm.gov.tr/tr)
 
TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜNÜN TARİHSEL GELİŞİMİ:
Tapu Teşkilatının memleketimizdeki geçmişi 167 yıl öncesine dayanır. İlk tapu Teşkilatı 21 Mayıs 1847 yılında Mahmut Esat Efendi tarafından “Defterhane-iş Amire Kalemi” altında ve taşınmaz mallara ait işlemlerin yapılması amacıyla kurulmuştur. Bu Teşkilat, Türkiye Cumhuriyeti Devleti kuruluncaya kadar,”Defterhane-iş Hakani Emaneti” ”Defter Eminliği” ve ”Defterhane-i Hakani Nezareti” gibi muhtelif isimler altında varlığını sürdürmüştür.
 
Cumhuriyetin kurulmasıyla birlikte 1924 yılında Tapu Umum (Genel) Müdürlüğü kurulmuştur. Bu teşkilat bünyesine l925 yılında 658 sayılı Kanunla  kadastro birimi ilave edilmiştir. Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğünün bugünkü yapısı ve hedefleri 29 Mayıs1936 tarih  ve 2997 sayılı Kanunla belirlenmiş olup, çeşitli Bakanlıklara bağlı olarak görevini sunmaya çalışan Teşkilat, 25 Kasım 2010 tarihinde kabul edilen 6083 sayılı Kanunla, bugünkü statüsüne kavuşmuştur. 22 Kasım 2002 tarihinde de Bayındırlık ve İskan Bakanlığına yeni ismi ile Çevre ve Şehircilik Bakanlığına bağlanmıştır.
 
GENEL GÖREVLERİ:
Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğünün ana görevleri, Yasalarla belirlenmiş olan; taşınmaz mallarla ilgili akitler ve her türlü tescil işlemini yapmak, tapu sicilinin düzenlenmesi için temel prensipleri tespit etmek, tesis kadastrosu yaparak, taşınmaz malların hukuki  ve teknik durumlarını belirlemek ve bunları güncel tutmaktır.
 
TAPU HİZMETLERİ 
Türkiye Cumhuriyeti  Devletinde modern tapu sicilinin Yasal dayanağı, 08/12/2001 tarih ve 24607 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan 22/11/2001 tarih ve 4721 sayılı Türk Medeni Kanunudur.(04 Ekim 1926 tarihli Medeni Kanun, işbu Kanunla yürürlükten kaldırılmıştır.)
Tapu sicili; taşınmaz ve üzerindeki hakların durumlarını göstermek üzere Devletin sorumluğu altında tescil ve açıklık ilkelerine göre tutulan sicildir. Tapu sicilinde, taşınmaz malların yüzölçümleri, cinsi, maliki gibi özellikleriyle beraber, irtifak, rehin, şerh, beyanlar hanesinde taşınmaz mala ilişkin hak ve yükümlülükler gösterilmektedir.
Tapu Müdürlükleri; taşınmaz mallara ilişkin akit ve tescil işlemlerini yapmak, tapu sicilini düzenli ve sağlıklı bir şekilde tutulmasını sağlamakla görevli olup, bu sicillerin tutulmasından doğabilecek bütün zararlardan, Türk Medeni Kanunun 1007 nci maddesi uyarınca Devlet sorumludur.
Tapu sicilinde işlem yapmak isteyenler, bizzat veya  vekilleri (temsilcileri) varsa vasi, kayyum ve Kanuni  temsilcileri vasıtasıyla talepte bulunurlar.
Tapu Müdürlüğünde yapılan işlemler taşınmaz mallara yönelik olmak üzere üç yönlüdür.
 
Bunlar:
1)-Akit düzenlenmesini gerektiren işlemler: Satış, Bağış, Ölünceye Kadar Bakma Akdi, Taksim, Trampa, İpotek, İntikal, Kat İrtifakı Tesisi ve Kat Mülkiyeti Tesisi vb.
2)-Tescil işlemleri: Cins tashihi(değişikliği), İfraz (bölmek, ayırmak), Tevhid (birleştirmek) ve İmar tescilleri vb.
3)-Bilgi verici işlemler: Özellikle mahkeme ve icra daireleri başta olmak üzere diğer kamu   kurum ve kuruluşlarınca  talep edilen tapu kayıt suretleri yazışmalar vs.
Susurluk Tapu Müdürlüğünde, yukarda izah edilen hukuki işlemlere yönelik müracaatlar, mesai saatlerinde saat 08:30 ila 12:30 arasında alınarak aynı günde işlem sonuçlandırılmaktadır.
 
Vatandaş(müşteri) memnuniyeti %99 olup, tapu sicilinde kayıtlı taşınmaz maliklerinin T.C. kimlik numaralarının %99 TAKBİS’e girilmiştir.
 

İLETİŞİM BİLGİLERİ

Telefon

0 266 280 10 63

Fax

0 266 8652436

E-posta

susurluk-tsm@tkgm.gov.tr

Adresi

Hükümet Konağı Binası Zemin Kat SUSURLUK

Uydu Görüntüsü

Uydu Görüntüsü için Tıklayınız.

https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 
Yeni Mahalle İstasyon Caddesi No: 45 Susurluk Kaymakamlığı 10600 SUSURLUK/BALIKESİR
02668651930